برنامه نویسی اندروید

برنامه نویسی اندروید

حوالی سال 2005 بود که شرکت گوگل به خرید شرکت اندروید علاقه نشان داد و این شرکت کوچک که توسط فردی به اسم اندی رابین و البته 3 جوان دیگر راه اندازی شده بود را خریداری کرد. در آن روزها شرکت اندروید برای تلفن‌های همراه، برنامه و نرم افزار می‌ساخت. اندی رابین به عنوان مسئول پروژه اندروید در خود گوگل هم انتخاب شد. وظیفه اندی رابین این بود که بستری برای تلفن همراه بسازد که مبتنی بر هسته لینوکس است. بعد از این بود که اتحادیه گوشی باز یا Open Handset Alliance توسط گوگل به همراهی شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ، ال جی، موتورولا، htc و به طور کلی 34 شرکت تاسیس شد.

یک سال بعد از این بود که برند HTC اولین تلفن همراه اندرویدی را به همراهی شرکت معروف آلمانی T-Mobile تولید و روانه بازار کرد. شاید این تلفن همراه را با اسم اچ‌تی‌سی دریم یا همان HTC Dream بشناسید. نکته مهم‌تری که باید حتما آن را بدانید، این است که در سال 2008 حدود 9 شرکت دیگر از جمله سونی اریکسون، هواوی ایسر و… عضو این اتحادیه شده و البته تا امروز هم شرکت‌ها به مرور به آن اضافه می‌شوند. در واقع اهمیت این موضوع در این است که قدرت گرفتن هر چه بیشتر این اتحادیه، باعث می‌شود اندروید بیشتر از قبل به عنوان یک سیستم عامل همه‌پسند و محبوب شناخته شود.

در زیر مسیر یادگیری برنامه نویسی اندروید نشان داده شده است:

۱- جاوا

برای نوشتن یک برنامه اندروید، می‌توانید هم از زبان برنامه نویسی جاوا کمک بگیرید و هم زبان کاتلین. پیشنهاد ما این است که از جاوا شروع کنید.بسیاری از متخصصان باتجربه و پرسابقه، هر 2 آنها را بلدند. اما در حال حاضر بهترین انتخاب برای شما این است که ابتدا جاوا را یاد بگیرید. در واقع جاوا یک زبان به شدت محبوب است که یادگیری‌اش برای برنامه نویسان مبتدی اندروید توصیه می‌شود. بعد از این می‌توانید در صورتی‌ که خواستید مزایای زبان کاتلین را هم داشته باشید، به سراغ آن بروید. 

۲-کار با اندروید استودیو

اندروید استودیو یک پلتفرم محبوب برنامه نویسی اندروید است که با نصب آن یک قدم به برنامه نویسی اندروید نزدیک تر میشوید.

۳-نصب اندروید sdk

Software Development Kit یا SDK یک‌سری ابزار است که به متخصصان برنامه نویسی اندروید کمک زیادی می‌کند. این کیت را هم گوگل به‌شکل رایگان در اختیار برنامه نویسان قرار داده. پس در مرحله بعد آن را نصب کنید. البته علاوه بر SDK اگر با زبان جاوا کار می‌کنید، باید کیت JDK را هم نصب کنید.

۴-ساخت اپ تست

خب، شاید تا اینجا تبدیل به یک مخزن اطلاعات تئوری شده باشید که هنوز به اندازه کافی اطلاعات تجربی ندارد! بنابراین در قدم بعدی حتما و حتما باید یک برنامه تستی، حتی با کم‌ترین استانداردها و در بدترین حالت ممکن بسازید! چرا؟ دلایل مختلفی پشت این توصیه وجود دارد:

  • اول از همه اینکه در مسیر ساخت یک برنامه کامل است که تازه می‌توانید خودتان و مهارت‌تان را بیازماید.
  • در درجه دوم با ساخت این برنامه کمال‌گرایی را کنار می‌گذارید و از بند آن رها می‌شوید.
  • در آخر هم اینکه با ساخت این برنامه اندروید عملا یک نمونه کار خواهید داشت که در مسیر استخدام یا کسب درآمد، کمک‌تان می‌کند.

یادگیری اندروید چقدر زمان می‌برد؟ ببینید جواب این سوال به موضوعات مختلفی بستگی دارد. مثلا:

  • اینکه از قبل چقدر آشنایی با حوزه برنامه نویسی دارید؟
  • چقدر به برنامه نویسی علاقه دارید؟
  • از یک دوره جامع کمک گرفته‌اید یا منابع مختلف و گسسته؟
  • در روز چقدر زمان برای یادگیری می‌گذارید؟
  • در روز چقدر تمرین می‌کنید؟

در هر حال اگر قرار باشد به طور میانگین یک‌سری اعداد به شما بدهیم:

  1. برای تبدیل شدن به یک متخصص برنامه نویسی اندروید در سطح مبتدی، باید حداقل بین 10 الی 20 ساعت دوره آموزشی گذرانده و 80 الی 120 ساعت تمرین کنید.
  2. برای تبدیل شدن به یک متخصص متوسط که توانایی کسب درآمد را هم دارد، باید حداقل 20 الی 40 ساعت آموزش دیده و بین 200 الی 300 ساعت تمرین کنید.
  3. در نهایت برای اینکه به یک متخصص باتجربه و البته پردرآمد تبدیل شوید که شرکت‌ها برای استخدامش سر و دست می‌شکنند، باید بین 150 الی 250 ساعت آموزش دیده و بیشتر از 1000 ساعت تمرین کنید!

البته الان برای اینکه بتوانید شروع کنید، صرفا کافی است هدف‌گذاری کرده و به خودتان تعهد بدهید که در یک زمان مشخص، مثلا 1 ماه، 100 ساعت زمان برای یادگیری این زبان اختصاص بدهید تا ابتدای مسیر را طی کنید.

منبع:همیار آی تی

***توجه:به زودی آموزش برنامه نویسی جاوا در وبلاگ قرار داده خواهد شد***

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امیرمهدی خزاعی

وبلاگ شخصی امیرمهدی خزاعی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطلب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی