تصویر روز ناسا: درخت آسمان شمالی از لوبیای سحرآمیز تقلید می‌کند

تصویر روز ناسا: درخت آسمان شمالی از لوبیای سحرآمیز تقلید می‌کند

در تصویر روز ناسا، درختی کهنسال را مشاهده می‌کنیم که به تقلید از درخت لوبیای سحرآمیز تا آسمان رشد کرده و ستارگان آسمان شمالی را لمس می‌کند.

این تصویر نتیجه نوردهی‌های متوالی برای ثبت تایم‌لپس با استفاده از دوربینی است که روی سه پایه در جنگل‌های صنوبر نصب شده است. این جنگل‌ها در صحرای «Yiwu» در شمال غربی «سین کیانگ» چین قرار دارند. هرچند این درخت کهنسال شباهتی با درخت لوبیای سحرآمیز ندارد، اما در تصویر روز ناسا به نظر می‌رسد که این درخت تا آسمان کشیده شده و قادر به لمس ستاره‌ها است.

کمان‌های حاصل از چرخش ستاره‌ها نشان دهنده چرخش زمین حول محور خود است. ما می‌دانیم کره زمین به دور محوری فرضی که از شمال به جنوب می‌گذرد، می‌چرخد.

ستاره درخشان «پولاریس» یا «Polaris» که به عنوان ستاره شمالی نیز شناخته می‌شود، دوست قدیمی و همراه عکاسان آسمان شب نیمکره شمالی و دریانوردان است. این ستاره از دیرباز در جهت‌یابی به افراد کمک کرده است. دلیل آن این است که پولاریس بسیار نزدیک به قطب شمال در آسمان قرار دارد. به طور کلی در علم نجوم موقعیت ثابت ستارگان در آسمان همواره به مردم - به خصوص مردم باستان - کمک بسیاری کرده است.

به عبارت دیگر، پولاریس از آنجا که در امتداد محور چرخش زمین به دور خودش قرار دارد، به عنوان یک ستاره ثابت در آسمان درنظر گرفته می‌شود و اصطلاحا گفته می‌شود که حرکت ظاهری ندارد.

تشخیص ستاره قطب شمال کار بسیار ساده‌ای است. راه یافتن این ستاره، پیدا کردن صورت‌های فلکی «دب اکبر» یا «هفت برادران»، «دب اصغر» و «ذات الکرسی» است که شبیه به حرف انگلیسی «W» می‌باشد. ستاره قطبی توسط این صور فلکی احاطه شده است و با یافتن آن‌ها می‌توان جهت شمال کره زمین را به راحتی پیدا کرد.

 

 

 

منبع : دیجیاتو

۱ ۰ ۱ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۱)

ما که نفهمیدیم آخر این درخته لوبیاست یا لوبیا این درخته

پاسخ:

۶ مرداد ۰۱، ۲۰:۲۷
😐😐😐

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

امیرمهدی خزاعی

وبلاگ شخصی امیرمهدی خزاعی

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطلب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی